Detske knihy a hracky ktore deti rozvijaju

O nás

Tak jako většina návštěvníků naší stránky, i my jsme v první řadě rodiče. I my jsme byli postaveni před situace, kdy naše dítě na nás zvědavě dívalo a svým prstíkem ukazovalo na vše kolem sebe s opakujícím se slovem „toto“, „toto“. A v této chvíli nám pomáhalo jediné – knížky, zajímavé knížky, různorodé knížky , podnětné knížky...


Vše začalo návštěvou manžela v Německu. Když se vrátil, nadšeně mi mával dvěma novými leporelami, které koupil synovi (7měs) na letišti. Jako správná máma jsem v té době měla nakoupených už asi 5 leporel, samozřejmě, že ani při jednom syn nevydržel déle než 10 sekund – i to jen tehdy, když si do něho kouskal prořezávajícími se prvními zoubky. Opět jako správná máma jsem jemně panikařila, že mé dítě knihy nezajímají a určitě se to projeví v zaostávání, když jednoho dne půjde do školy. No a v této situaci se zjevil mezi dveřmi můj manžel a já jsem cítila jemný útok na mou neschopnost naučit dítě mít vztah ke knihám už od malička. Samozřejmě, že jeho takové něco ani nenapadlo a knihy koupil z upřímné radosti, neboť se mu líbily. A tak jsme je položili na hrací plochu vedle našeho syna a čekali jako je s velkou slávou okus. Nic takového se nestalo - pomalu se připlazil k leporelu (mimochodem podle výrobce určené pro děti od 9+ měsíců) a svými ručičkami se začal hrabat mezi tvrdými stránkami a dotýkat se ploch předmětů a zvířátek, které byly zobrazeny. Korunoval to širokým bezzubým úsměvem a hlasitým "agú". Tehdy jsem pochopila, že děti mají svůj svět, své zájmy a k tomu, aby je mohly rozvíjet, potřebují dostávat správné pobídky. Ne darmo, něco přece jen je na známé větě Marie Montessorri "Pomoz mi, abych to dokázal sám".


A tak jsem začala zkoumat, co vlastně určuje knihu dobrou knihou pro batolata, prostudovala materiály od pedagogů majících zkušenost s výchovou těch nejmenších a redaktorů, kteří revidují knihy, navštívila psychology, abych si nechala vysvětlit jakými fázemi osobnostního a psychického vývoje dítě prochází, se odlišují citlivá období v jednotlivých měsících vývoje prvních dvou let života - zkrátka, abych pochopila nepochopitelné :-)


To vše mě přivedlo k myšlence, že vše dobré, co sami podařilo zjistit, nabídnu dál, vám - našim zákazníkům, výběr toho nejlepšího. Na naší stránce vám tak přináším a budu přinášet ty nejlepší knížečky, ve kterých potenciál věřím na základě vědomostí a zkušeností odborníky - že vaše děťátko zaujmou, pobaví a zároveň budou rozvíjet.

 

 

Dnes má můj syn 1,5 roku, máme asi 20 knih (mimochodem všechny ho neskutečně baví) a nedávno se stala neuvěřitelná věc: když vedle zaparkované tatrovky (ano, té jedinečné, nejlepší tatrovky na světě, která je středobodem jeho hračkářského vesmíru) ležela jeho oblíbená kniha o dopravních prostředcích a on si vybral knihu, sedl si k ní prolistoval ji asi 25x a u každého obrázku, který znal mi nezapomněl hlasitě zakřičet až do kuchyně "dodoooooo".


A ještě jedna moudrost na závěr, kterou mi potvrdila každá maminka, které jsem otázku položila – kniha musí být v první řadě o tématu, které dítě baví a hned těsně za tím musí svou kompozicí nabádat ke zkoumání. A v žádném případě nesmí být přecpaná množstvím nepřehledných obrázků, ve kterých vaše děťátko ztratí koncentraci ještě dříve, než ji našlo.


A ještě malá prosba


Zpětná vazba od dětiček a rodičů je to nejcennější, co při výběru knih, které nabízíme, můžeme zohlednit. Proto se velmi potěšíme, pokud nám zanecháte své hodnocení knihy (ať už pozitivně nebo negativně), kterou jste si u nás zakoupili, nebo ji už máte :-)