Menu
Menu
Váš košík

Všeobecné obchodní podmínky

Aktualizováno dne: 07.11.2025

Všeobecné obchodní podmínky


1. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy (dále jen „Kupní smlouva“), uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím, jejímž předmětem je prodej a koupě zboží prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího dostupného online na webové adrese: www.babyknihy.cz (dále jen „E-shop“).

1.2 Provozovatelem E-shopu a Prodávajícím je společnost kiWision, s.r.o., se sídlem Budovateľská 1062/25, 821 08 Bratislava, IČO: 46 616 951, DIČ: 2023510137, IČ DPH: SK2023510137, zapsaná v obchodním rejstříku Mestského súdu Bratislava III, oddíl Sro, vložka č.: 80670/B (dále jen „Prodávající“).

1.3 Kontaktní údaje Prodávajícího:

Poštovní adresa: kiWision, s.r.o., BABYknihy.cz, Stará Vajnorská 17/B, 831 04 Bratislava
Telefon: +420 724 390 492
E-mail: kontakt@babyknihy.cz

1.4 Smluvní vztahy z Kupní smlouvy se řídí právním řádem Slovenské republiky.

1.5 Pokud je smluvní stranou Kupní smlouvy spotřebitel, právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím, výslovně neupravené těmito VOP, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Zb. Občanský zákonník (dále jen „Občanský zákonník“), zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) a dalšími příslušnými aplikovatelnými právními předpisy Slovenské republiky.

1.6 Pokud Kupující z Kupní smlouvy není spotřebitel, ale fyzická osoba – podnikatel nebo právnická osoba, a předmětem Kupní smlouvy je nákup zboží za účelem podnikání Kupujícího, řídí se smluvní vztahy smluvních stran z Kupní smlouvy výslovně neupravené těmito VOP ustanoveními zákona č. 513/1991 Zb. Obchodní zákoník (dále jen „Obchodní zákoník“).


2. Definice pojmů

2.1 Pro účely těchto VOP se rozumí:

a. E-shopem internetový obchod umístěný na webové stránce www.babyknihy.cz, umožňující nákup zboží;

b. Kupujícím fyzická nebo právnická osoba, která projevila zájem nakupovat zboží prostřednictvím E-shopu a uzavřít s Prodávajícím Kupní smlouvu, jejímž předmětem je koupě zboží nabízeného Prodávajícím prostřednictvím E-shopu, a která za tím účelem řádně vyplnila a odeslala závaznou objednávku a doručila ji Prodávajícímu; a to buď jako spotřebitel nebo jako podnikatel. Za Kupujícího – právnickou osobu jedná její statutární orgán nebo oprávněný zástupce;

c. Oprávněnou osobou osoba odlišná od Kupujícího, uvedená v závazné objednávce jako osoba, které má být objednané zboží předáno. Uvedení jména a příjmení Oprávněné osoby v objednávkovém formuláři se považuje za její zmocnění k převzetí objednaného zboží;

d. Objednávkovým formulářem elektronický formulář obsahující zejména osobní údaje Kupujícího, případně Oprávněné osoby, označení objednaného zboží, kupní cenu objednaného zboží včetně DPH, místo dodání, způsob doručení (přepravy) zboží a cenu za doručení (přepravu) zboží do místa dodání;

e. Aktuální nabídkou zboží nabídka zboží uveřejněná v E-shopu, která obsahuje zejména textové označení zboží (název, autor, vydavatel/výrobce apod.), fotografické zobrazení zboží a/nebo spotřebitelského balení a informaci o aktuální ceně. Změny Aktuální nabídky zboží (včetně cenových změn) jsou účinné od okamžiku jejich uveřejnění v E-shopu. Na Kupní smlouvy uzavřené před uveřejněním příslušné změny Aktuální nabídky zboží se tato změna nevztahuje. Zbožím jsou zejména knihy, hudební a filmové nosiče a hračky;

f. Smluvní stranou Kupující nebo Prodávající.


3. Objednání zboží a uzavření Kupní smlouvy

3.1 Všechny objednávky podané prostřednictvím E-shopu www.babyknihy.cz jsou závazné.

3.2 Podáním objednávky se rozumí její vytvoření, schválení a závazné potvrzení Kupujícím, kterým Kupující potvrzuje a prohlašuje, že:
a. se seznámil s VOP, které jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy, a souhlasí s nimi;
b. se seznámil s reklamačním řádem obsaženým v těchto VOP, který je nedílnou součástí Kupní smlouvy, a souhlasí s ním;
c. byl poučen o tom, že součástí objednávky je povinnost uhradit kupní cenu;
d. byl poučen o možnosti odstoupit od Kupní smlouvy;
e. všechny údaje uvedené Kupujícím jsou pravdivé.

3.3 Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři.

3.4 Odeslaná objednávka zboží je návrhem na uzavření Kupní smlouvy adresovaným Prodávajícímu ze strany Kupujícího.

3.5 Kupující v objednávce uvede správné identifikační údaje, zejména úplnou poštovní adresu, na kterou má být zboží odesláno. Prodávající nenese odpovědnost za případné škody nebo zvýšené náklady, které Kupujícímu vzniknou v důsledku nesprávně uvedených identifikačních údajů a/nebo údajů o adrese doručení (včetně překlepů nebo neaktuálních údajů).

3.6 Přijetí návrhu na uzavření smlouvy (dále jen „Potvrzení objednávky“) je písemné prohlášení Prodávajícího adresované Kupujícímu, ve kterém Prodávající potvrzuje, že objednávku Kupujícího akceptuje. Potvrzení objednávky nabývá účinnosti okamžikem doručení Kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v objednávkovém formuláři.

3.7 Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy Potvrzení objednávky nabývá účinnosti, tedy okamžikem doručení Potvrzení objednávky Prodávajícího Kupujícímu na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v objednávkovém formuláři. Předmětem uzavřené Kupní smlouvy je závazek Prodávajícího dodat Kupujícímu objednané zboží do jím určeného místa dodání a závazek Kupujícího zboží v dohodnutém čase převzít a řádně a včas zaplatit kupní cenu a přepravné (náklady na doručení).

3.8 Jakákoli změna objednávky po uzavření Kupní smlouvy je návrhem na změnu obsahu Kupní smlouvy a je možná pouze po vzájemné dohodě Kupujícího a Prodávajícího. Návrh kterékoliv smluvní strany na změnu obsahu Kupní smlouvy není druhá smluvní strana povinna přijmout.

3.9 Vlastnické právo ke zboží, jehož prodej a koupě je předmětem Kupní smlouvy, přechází na Kupujícího úplným zaplacením kupní ceny a převzetím zboží Kupujícím nebo jím určenou oprávněnou osobou.

3.10 Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží Kupujícím nebo oprávněnou osobou od Prodávajícího, nebo – pokud tak Kupující nebo oprávněná osoba neučiní včas – okamžikem, kdy Prodávající Kupujícímu nebo oprávněné osobě umožní se zbožím nakládat, avšak Kupující nebo oprávněná osoba zboží nepřevezmou.

3.11 Prodávající získává hodnocení (recenze) svých produktů a v E-shopu poskytuje Kupujícím přístup k těmto hodnocením (recenzím).

3.12 Návštěvníkům E-shopu je na příslušné produktové stránce umožněno zadat své hodnocení (recenzi) produktu ve formě textu. Recenze Prodávající zobrazuje pro informaci ostatních návštěvníků E-shopu. Pravost těchto recenzí Prodávající ověřuje pomocí funkce CAPTCHA a manuálním ověřením zaslané recenze. Poskytnutí recenze je zcela dobrovolné. Pokud Kupující poskytne Prodávajícímu své hodnocení, uděluje tím Prodávajícímu nevýhradní a bezúplatnou licenci k jeho využití pro marketingové účely bez časového, územního a věcného omezení, opravňující Prodávajícího použít hodnocení jakýmkoli způsobem.

3.13 Kupující tímto opravňuje Prodávajícího k využití hodnocení bez označení Kupujícího jako autora a k výkonu osobnostních práv spojených s hodnocením jeho jménem, a to samostatně nebo s pomocí třetích osob.

3.14 Recenze nejsou sponzorovány, pokud není výslovně uvedeno jinak.

3.15 Prodávající může za poskytnutí recenze nabídnout Kupujícímu určité protiplnění, například slevu na další nákup v E-shopu. Podmínky pro získání a uplatnění takového protiplnění budou vždy stanoveny individuálně podle aktuální marketingové akce Prodávajícího.


4. Kupní cena zboží

4.1 Ceny zboží si může Kupující ověřit na příslušné produktové stránce zboží v E-shopu. Ceny za dopravu a další poplatky spojené s koupí zboží prostřednictvím E-shopu jsou zobrazeny při vytváření objednávky jako samostatná položka. Všechny ceny jsou uvedeny v měně včetně DPH.

4.2 Před odesláním objednávky bude v procesu objednávky na příslušné podstránce E-shopu vypočtena celková cena za zboží, včetně poplatků souvisejících s doručením zboží a způsobem úhrady (např. v případě platby na dobírku), které nejsou zahrnuty v kupní ceně uvedené na produktové stránce zboží. Kupující bude vyzván k jejich schválení.

4.3 Všechny prodejní akce propagované v E-shopu platí do vyprodání zásob, pokud u konkrétního zboží není uvedeno jinak.

4.4 Ke každé objednávce vystaví Prodávající příslušnou fakturu (daňový doklad) a zašle ji Kupujícímu elektronicky. Na žádost Kupujícího zašle Prodávající rovněž potvrzení o zaplacení elektronicky.

4.5 Konkrétní způsob platby si Kupující zvolí podle možností uvedených v procesu realizace objednávky na příslušné podstránce E-shopu v sekci „košík“, a to: (i) platbu dopravci při převzetí zboží („dobírka“), nebo (ii) platbu kartou („platební karta“).

4.6 Závazek Kupujícího zaplatit kupní cenu je splněn okamžikem připsání celé částky na účet Prodávajícího uvedený v Potvrzení objednávky nebo předáním celé částky dopravci v případě platby na dobírku.

4.7 Kupní cena zboží pro Kupujícího nebo skupinu Kupujících není určována na základě automatizovaného rozhodování, včetně profilování.


5. Dodací lhůta, doprava a doručení zboží

5.1 Dodací lhůta začíná běžet ode dne Potvrzení objednávky za podmínky, že Kupující poskytl Prodávajícímu všechny informace a podklady potřebné k vyřízení objednávky. Standardně je zboží doručováno do 7 pracovních dnů.

Dodací lhůty se však mohou lišit podle dostupnosti zboží:

Dostupnost

Orientační doba expedice

Skladem

Do 2 pracovních dnů od potvrzení objednávky je zboží vyskladněno a zabaleno.

Vyprodáno

Zboží není momentálně k dispozici a nemáme informaci od dodavatele, kdy bude znovu k dispozici.

U dodavatele

Do 5–21 dnů podle dodacích lhůt dodavatele je zboží vyskladněno.

Prodávající však doručí zboží nejpozději do 30 dnů.

5.2 Po zkompletování objednávky je zboží připraveno k odeslání. Zásilka je předána dopravci v závislosti na druhu přepravy, který si Kupující při objednávce zvolil, a bude doručena podle lhůt uvedených u zvoleného dopravce do místa dodání (za doručení odpovídá dopravce).

5.3 Místem dodání je adresa uvedená Kupujícím v objednávce jako „dodací adresa“.

5.4 Způsob dopravy zboží do místa dodání si může Kupující zvolit v procesu realizace objednávky po označení zboží a zadání místa dodání.

5.5 Způsoby přepravy zboží:
a.  Zásilkovna CZ – balík na vybrané výdejní místo;
b.  Česká pošta – balík na poštu (zásilka uložena 18 kalendářních dnů);
c.  Kurýr GLS – doručení do 24 hodin od předání objednávky dopravci.

Konkrétní doba doručení se řídí podmínkami zvoleného dopravce.

5.6 Informace o ceně doručení zboží (poštovné) a o obvyklé době doručení zboží do místa dodání je vždy uvedena u konkrétního druhu dopravy zboží na příslušné podstránce E-shopu v procesu realizace objednávky. Ceny poštovného jsou uvedeny v Kč s DPH a platí pouze pro odeslání běžných zásilek na území České republiky a při zaslání celé objednávky v jedné zásilce.

5.7 V případě, že nastane situace, kdy bude (i) na žádost Kupujícího nebo (ii) vzhledem k velikosti objednávky nezbytné rozdělit objednávku a doručit ji ve více zásilkách, může být skutečná cena celkového doručení zboží (poštovné) vyšší než cena uvedená v objednávce.
Prodávající o takto zvýšených nákladech doručení zboží informuje Kupujícího před Potvrzením objednávky a přistoupí k odeslání příslušné objednávky ve více zásilkách až po udělení souhlasu Kupujícího s takto zvýšenými náklady celkového doručení zboží (poštovného).

5.8 Závazek Prodávajícího dodat zboží je splněn předáním zboží Kupujícímu nebo Oprávněné osobě v místě dodání.

5.9 V případě, že si Kupující v rozporu s Kupní smlouvou zboží nepřevezme a zboží se vrátí zpět Prodávajícímu, je Prodávající oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit.
V takovém případě má Prodávající právo požadovat po Kupujícím smluvní pokutu ve výši 140 Kč jako paušalizovanou náhradu nákladů na dopravu a balné objednaného zboží, které Prodávající vynaložil za účelem splnění svých povinností z Kupní smlouvy.
Odstoupení Prodávajícího od Kupní smlouvy spolu s písemnou výzvou k úhradě smluvní pokuty bude Kupujícímu zasláno na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.

5.10
a. V případě, že si Kupující jako způsob dopravy zboží zvolí výdejní místo Zásilkovna.cz a v době expedice objednávky není možné zásilku odeslat na Kupujícím vybrané výdejní místo (zejména, nikoli však výlučně, z důvodu zrušení pobočky, nepřijímání zásilek výdejním místem apod.), Prodávající o této skutečnosti bezodkladně vhodným způsobem informuje Kupujícího za účelem určení jiného výdejního místa Zásilkovna.cz, na které bude zboží doručeno.

b. V případě, že po předání zboží dopravci ze strany Prodávajícího dojde z jakéhokoli důvodu na straně dopravce a/nebo Zásilkovna.cz k přesměrování zásilky na jiné než Kupujícím určené výdejní místo, informuje o této změně Kupujícího samotná Zásilkovna.cz.
Prodávající v takovém případě nenese odpovědnost za změnu výdejního místa Zásilkovna.cz, která vznikla bez zavinění Prodávajícího na straně dopravce a/nebo Zásilkovna.cz.

5.11 Faktura – daňový doklad – je vystavena a zaslána Kupujícímu v elektronické podobě na e-mail uvedený v objednávce. Faktura slouží jako doklad o koupi a záruční list.


6. Zrušení objednávky a odstoupení od Kupní smlouvy

6.1 Odstoupení od Kupní smlouvy v případě, že byla uzavřena s fyzickou osobou – podnikatelem nebo s právnickou osobou, se řídí příslušnými ustanoveními obchodního práva. Následující ustanovení tohoto článku VOP se vztahují pouze na Kupujícího – spotřebitele.

6.2 Dokud nebyla objednávka zaplacena a zboží z příslušné objednávky nebylo předáno dopravci k doručení, může Kupující objednávku zrušit, a tedy odstoupit od Kupní smlouvy, prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonicky (viz kontaktní údaje uvedené v bodě 1.3 těchto VOP), a to bez účtování jakéhokoli penále a/nebo poplatků ze strany Prodávajícího.

6.3 V případě, že objednávka již byla Kupujícím zaplacena, avšak ještě nebyla odeslána, může Kupující objednávku zrušit, a tedy odstoupit od Kupní smlouvy, prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonicky (viz kontaktní údaje uvedené v bodě 1.3 těchto VOP), a to bez účtování jakéhokoli penále a/nebo poplatků ze strany Prodávajícího.
Prodávající následně vrátí Kupujícímu již zaplacenou kupní cenu za zboží podle Kupujícím zrušené objednávky, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů ode dne, kdy Kupující objednávku zrušil a/nebo odstoupil od Kupní smlouvy.

6.4 Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od Kupní smlouvy nejpozději ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží (v případě, že byla objednávka rozdělena do více zásilek, ode dne převzetí poslední zásilky zboží), a to i bez uvedení důvodu. Lhůta pro odstoupení od Kupní smlouvy je zachována, pokud Kupující – spotřebitel nejpozději poslední den této lhůty odešle Prodávajícímu oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy. Kupující – spotřebitel není oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy po uplynutí této lhůty podle tohoto bodu VOP.

6.5 Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od Kupní smlouvy e-mailem, písemně dopisem zaslaným Prodávajícímu (viz kontaktní údaje uvedené v bodě 1.3 těchto VOP) nebo prostřednictvím online formuláře dostupného pro tento účel na příslušné podstránce E-shopu.
Pro odstoupení od Kupní smlouvy může Kupující použít vzorový formulář pro odstoupení od Kupní smlouvy, dostupný online pod následujícím odkazem: [ODKAZ NA FORMULÁŘ].

6.6 Kupující – spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy zaslat zboží zpět na adresu: kiWision, s.r.o., BABYknihy.cz, Stará Vajnorská 17/B, 831 04 Bratislava, Slovensko, nebo předat zboží Prodávajícímu či osobě určené Prodávajícím k převzetí zboží; to neplatí, pokud Prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud Kupující – spotřebitel odešle zboží Prodávajícímu nejpozději v poslední den této lhůty.

6.7 Při odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím – spotřebitelem nese Kupující – spotřebitel náklady na vrácení zboží Prodávajícímu nebo osobě určené Prodávajícím k převzetí zboží.
Uvedené neplatí, pokud Prodávající informoval Kupujícího – spotřebitele, že náklady na vrácení zboží ponese sám. Prodávající doporučuje zaslat zboží určené k vrácení jako pojištěnou zásilku a zvolit vhodný obal, jelikož Prodávající neodpovídá za případnou ztrátu či poškození zásilky se zbožím při přepravě zpět k Prodávajícímu. Zboží vrácené Kupujícím – spotřebitelem po jeho odstoupení od Kupní smlouvy, které bude Prodávajícímu zasláno na dobírku, nebude Prodávajícím převzato.

6.8 Kupující – spotřebitel při svém odstoupení od Kupní smlouvy odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím Kupujícím – spotřebitelem, které je nad rámec nakládání nezbytného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.

6.9 Prodávající vrátí Kupujícímu – spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě nebo v souvislosti s Kupní smlouvou, v rozsahu odpovídajícím odstoupení od Kupní smlouvy, a to do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy Prodávajícímu.

6.10 Prodávající není povinen při odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím – spotřebitelem vrátit Kupujícímu – spotřebiteli platby zaplacené Kupujícím – spotřebitelem podle Kupní smlouvy dříve, než mu bude zboží určené k vrácení z důvodu odstoupení od Kupní smlouvy doručeno, nebo dokud Kupující – spotřebitel neprokáže odeslání zboží zpět Prodávajícímu.

6.11 Prodávající není povinen uhradit Kupujícímu – spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si Kupující – spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil Kupující – spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Prodávajícím.

6.12 Prodávající vrátí Kupujícímu – spotřebiteli platby uhrazené Prodávajícímu Kupujícím – spotřebitelem v souvislosti s Kupní smlouvou stejným způsobem, jaký použil Kupující – spotřebitel při jejich úhradě, pokud se Smluvní strany výslovně nedohodnou jinak.

6.13 Kupující – spotřebitel není oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy v případě, že předmětem Kupní smlouvy je: 

a. zboží vyrobené pro Kupujícího – spotřebitele na míru; 

b. zboží, které podléhá zkáze; 

c. hygienicky zabalené zboží, jehož originální obal byl Kupujícím – spotřebitelem narušen.

6.14 Prodávající je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy, pokud Kupující – spotřebitel bezdůvodně odmítne převzít zboží, jehož prodej a koupě je předmětem Kupní smlouvy, od příslušného dopravce nebo doručovatele z jiných důvodů než z důvodů způsobených jednáním Prodávajícího v rozporu se zákonem a/nebo Kupní smlouvou nebo opomenutím konání Prodávajícího, k němuž je Prodávající na základě zákona a/nebo Kupní smlouvy povinen.

6.15 Odstoupení Prodávajícího od Kupní smlouvy je účinné dnem, kdy je odstoupení Prodávajícího od Kupní smlouvy doručeno Kupujícímu – spotřebiteli.


7. Odpovědnost za vady, záruční doba a reklamační řád

7.1 Odpovědnost za vady a záruční doba v případě Kupní smlouvy uzavřené s fyzickou osobou – podnikatelem nebo s právnickou osobou se řídí příslušnými ustanoveními obchodního práva. Následující ustanovení tohoto článku VOP se vztahují na Kupujícího – spotřebitele.

7.2 Prodávající odpovídá Kupujícímu – spotřebiteli za to, že jím zakoupené zboží je v souladu s dohodnutými požadavky (§ 616 Občanského zákonníku Slovenské republiky) a všeobecnými požadavky (§ 617 Občanského zákonníku Slovenské republiky). To například znamená, že odpovídá za to, že zboží má jakost a užitné vlastnosti požadované Kupní smlouvou, popsané Prodávajícím nebo výrobcem, nebo které mohl Kupující očekávat na základě reklamy zboží, případně které jsou pro věc takového druhu obvyklé. Dále Prodávající odpovídá za to, že zboží odpovídá požadavkům právních předpisů, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který Prodávající pro použití věci uvádí, nebo pro který se věc obvykle používá. Prodávané zboží má vady, pokud není v souladu s výše uvedenými požadavky nebo pokud jeho používání znemožňují či omezují práva třetích osob, včetně práv duševního vlastnictví.

7.3 Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodané zboží v době jeho dodání a která se projeví do dvou let od dodání; u použité věci je doba odpovědnosti Prodávajícího jeden rok od dodání, s výjimkami stanovenými příslušnými právními předpisy.
Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo v návodu k ní připojeném uvedena lhůta pro použití, záruční doba neskončí před uplynutím této doby. Pokud je však na zboží uvedeno datum spotřeby, v takovém případě záruční doba trvá pouze do data spotřeby.

7.4 Kupující – spotřebitel může uplatňovat práva z odpovědnosti za vady pouze tehdy, pokud vytkl vadu do dvou měsíců od jejího zjištění, nejpozději však do uplynutí záruční doby.
Záruční doba začíná běžet ode dne, kdy Kupující – spotřebitel převzal zboží.
Reklamaci je Kupující – spotřebitel oprávněn uplatnit následujícími způsoby:
(i) vyplněním online reklamačního formuláře umístěného na stránkách internetového obchodu www.babyknihy.cz a jeho odesláním prostřednictvím e-shopu;
(ii) prostřednictvím uživatelského profilu na www.babyknihy.cz, v části „Moje objednávky“ – „Zobrazit historii objednávek“, v konkrétní objednávce, u konkrétního produktu;
nebo (iii) zasláním reklamovaného zboží na adresu Prodávajícího. Ještě před zasláním reklamovaného zboží a zahájením reklamačního řízení Prodávající doporučuje, aby mu Kupující – spotřebitel zaslal e-mailem fotografii reklamovaného zboží, a to za účelem neformálního posouzení stavu zboží a získání nezávazné informace o možném dalším postupu a výsledku reklamačního řízení. Při reklamaci Kupující – spotřebitel prokáže původ zboží, například fakturou, záručním listem (pokud byl ke zboží přiložen), případně jiným prokazatelným způsobem.
Zároveň Kupující – spotřebitel popíše, jak se vada projevuje.

7.5 Pokud Prodávající odpovídá za vadu prodaného zboží, má Kupující – spotřebitel vůči němu právo na odstranění vady opravou nebo výměnou (§ 623 Občanského zákonníku Slovenské republiky), právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od Kupní smlouvy odstoupit (§ 624 Občanského zákonníku Slovenské republiky).

7.6 Prodávající poskytne Kupujícímu – spotřebiteli písemné potvrzení o vytknutí vady bezodkladně po vytknutí vady. Prodávající v potvrzení o vytknutí vady uvede lhůtu, ve které vadu v souladu s § 507 odst. 1 Občanského zákonníku Slovenské republiky odstraní. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 dnů ode dne vytknutí vady, pokud delší lhůta není odůvodněna objektivním důvodem, který Prodávající nemůže ovlivnit.

7.7 Pokud Prodávající odmítne odpovědnost za vady, písemně oznámí Kupujícímu – spotřebiteli důvody odmítnutí. Pokud Kupující – spotřebitel znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost Prodávajícího za vadu, může vadu vytknout opakovaně a Prodávající nemůže odpovědnost za vadu odmítnout; na opakované vytknutí vady se § 621 odst. 3 Občanského zákonníku Slovenské republiky nevztahuje. Na náklady Kupujícího – spotřebitele spojené se znaleckým posudkem a odborným stanoviskem se vztahuje § 509 odst. 2 Občanského zákonníku Slovenské republiky.

7.8 Kupující – spotřebitel má právo zvolit si odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. Kupující – spotřebitel si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s jiným způsobem odstranění vady způsobil Prodávajícímu nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by věc měla bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by jiný způsob odstranění vady způsobil Kupujícímu – spotřebiteli značné obtíže. Prodávající může odstranění vady odmítnout, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by si vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti.

7.9 Prodávající opraví nebo vymění věc v přiměřené lhůtě (§ 507 odst. 1 Občanského zákonníku Slovenské republiky) poté, co Kupující – spotřebitel vytkl vadu, bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných obtíží Kupujícímu – spotřebiteli s ohledem na povahu věci a účel, pro který si Kupující – spotřebitel věc zakoupil. Pro účely opravy nebo výměny Kupující – spotřebitel předá nebo zpřístupní věc Prodávajícímu nebo osobě podle § 622 odst. 5 Občanského zákonníku Slovenské republiky. Náklady na převzetí věci nese Prodávající. Prodávající dodá opravenou věc nebo náhradní věc Kupujícímu – spotřebiteli na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu Kupující – spotřebitel dodal vadnou věc, pokud se strany nedohodnou jinak.

7.10 Záruka se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým používáním ani na vady, které vznikly neodbornou manipulací nebo užíváním zboží ze strany Kupujícího – spotřebitele.

7.11 Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy po skončení opravy byl Kupující – spotřebitel povinen zboží převzít, se do záruční doby nezapočítává.
Prodávající odpovídá za vady náhradní věci podle § 619 Občanského zákonníku Slovenské republiky.

7.12 Prodávající neposkytuje poprodejní servis.

7.13 Práva z odpovědnosti za vady jsou podrobně upravena v § 615 až § 621 Občanského zákonníku Slovenské republiky.


8. Zásady ochrany osobních údajů

8.1 Osobní údaje Kupujícího, jakožto Oprávněné osoby, Prodávající zpracovává v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.

8.2 Podmínky zpracování osobních údajů Prodávajícím jsou specifikovány na internetové stránce www.babyknihy.cz v sekci www.babyknihy.cz/ochrana-osobnich-udaju.


9. Používání obsahu webové stránky www.babyknihy.cz

9.1 Webová stránka babyknihy.cz a E-shop Prodávajícího, stejně jako veškeré informace a materiály na nich zveřejněné, včetně Aktuální nabídky zboží, mohou být chráněny autorským právem. Názvy a označení, zejména zboží a služeb, mohou být ochrannými známkami jejich vlastníků. Kopírovat a šířit informace zveřejněné na webové stránce a v E-shopu Prodávajícího je možné pouze s jeho předchozím souhlasem. Neoprávněný zásah do takových práv duševního vlastnictví může být považován za trestný čin.


10. Alternativní řešení sporů

10.1 Otázky alternativního řešení sporů z Kupní smlouvy v případě Kupní smlouvy uzavřené s fyzickou osobou – podnikatelem nebo s právnickou osobou se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákonníku Slovenské republiky. Následující ustanovení tohoto článku VOP se vztahují na Kupujícího – spotřebitele.

10.2 Pokud mezi Prodávajícím a Kupujícím – spotřebitelem vznikne spor z uplatnění práv z odpovědnosti za vady nebo pokud se Kupující – spotřebitel domnívá, že Prodávající porušil jiná práva Kupujícího – spotřebitele, má právo obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu.

10.3 Pokud Prodávající na žádost Kupujícího – spotřebitele o nápravu odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má Kupující – spotřebitel podle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů právo, za účelem ochrany svých spotřebitelských práv, podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů. Možnost Kupujícího – spotřebitele obrátit se na soud tím není dotčena.

10.4 Alternativní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje návrhem Kupujícího – spotřebitele. Návrh musí obsahovat zákonem stanovené náležitosti a může být podán písemně v listinné podobě, v elektronické podobě nebo ústně do protokolu.
K podání návrhu může Kupující – spotřebitel využít formulář, který je dostupný na webovém sídle subjektu alternativního řešení sporů. Subjekt alternativního řešení sporů je povinen postupovat nezávisle, nestranně, s náležitou odbornou péčí, s cílem smírného urovnání sporu a přihlížet přitom k ochraně práv a oprávněných zájmů stran sporu. Pokud mají strany sporu zájem na smírném vyřešení sporu, subjekt alternativního řešení sporů vypracuje návrh dohody o vyřešení sporu. Uzavřená dohoda je závazná. Pokud mezi stranami sporu nedojde k uzavření dohody o vyřešení sporu a subjekt alternativního řešení sporů dospěje k závěru, že Prodávající porušil práva Kupujícího – spotřebitele, ukončí alternativní řešení sporu vydáním nezávazného odůvodněného stanoviska. Subjekt alternativního řešení sporů návrh odloží, pokud není zřejmé, že Prodávající porušil práva Kupujícího – spotřebitele. Alternativní řešení sporu je bezplatné. Subjekt alternativního řešení sporů však může po Kupujícím – spotřebiteli požadovat poplatek nejvýše 5 EUR (cca 150 Kč) včetně DPH.

10.5 Subjekty alternativního řešení sporů jsou Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk) nebo jiné subjekty zapsané v seznamu subjektů alternativního řešení sporů, který vede Ministerstvo hospodářství Slovenské republiky (www.mhsr.sk). V případě přeshraničního sporu má Kupující – spotřebitel rovněž právo obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum (www.esc-sr.sk), které mu poskytne poštovní adresu, elektronickou adresu nebo telefonický kontakt na subjekt alternativního řešení sporů příslušný k řešení jeho sporu.
Kupující – spotřebitel má také právo na alternativní řešení případného sporu prostřednictvím Evropské platformy pro řešení sporů on-line (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/).


11. Závěrečná ustanovení

11.1 Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich zveřejnění na internetové stránce Prodávajícího www.babyknihy.cz. Znění VOP může Prodávající kdykoli jednostranně měnit a doplňovat. Nové všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění v E-shopu a tím se ruší dosud platné všeobecné obchodní podmínky. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti Kupujícího, která vznikla před účinností nových všeobecných obchodních podmínek.

11.2 Kupní smlouva se uzavírá na dálku prostřednictvím prostředků dálkové komunikace a je možné ji uzavřít ve slovenském jazyce. Kupující tímto souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání Kupní smlouvy.

11.3 Odesláním elektronické objednávky Kupující potvrzuje, že se s VOP důkladně seznámil, jejich obsahu porozuměl a bez výhrad akceptuje všechna ustanovení VOP ve znění platném a účinném v den odeslání objednávky.

11.4 Právní vztahy založené Kupní smlouvou se řídí ustanoveními Kupní smlouvy (tj. obsahem objednávky a potvrzení objednávky), ustanoveními těchto VOP a příslušnými ustanoveními Občanského zákonníku. Ustanovení Kupní smlouvy mají přednost před ustanoveními těchto VOP a dispozitivními ustanoveními obecně závazných právních předpisů, a ustanovení těchto VOP mají přednost před dispozitivními ustanoveními obecně závazných právních předpisů.

11.5 V případě, že jakékoli ustanovení Kupní smlouvy nebo těchto VOP je nebo se stane neplatným, neúčinným a/nebo nevykonatelným, není tím dotčena platnost, účinnost a/nebo vykonatelnost ostatních ustanovení Kupní smlouvy a těchto VOP, pokud to sama povaha takového ustanovení nevylučuje ve smyslu příslušných právních předpisů.
Smluvní strany se zavazují bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že některé z ustanovení Kupní smlouvy nebo těchto VOP je neplatné, neúčinné a/nebo nevykonatelné, nahradit dotčené ustanovení novým platným ustanovením, jehož obsah bude v co největší míře naplňovat účel původního ustanovení.

11.6 Smluvní strany si pro právní vztah založený Kupní smlouvou, který obsahuje mezinárodní (cizí) prvek, sjednávají jako rozhodné právo právo Slovenské republiky, s tím, že pokud je Smluvní stranou spotřebitel, rozhodné právo pro práva a povinnosti vyplývající z Kupní smlouvy bude stanoveno na základě příslušných ustanovení kolizních norem.

11.7 Orgánem dozoru v oblasti ochrany osobních údajů je Úřad na ochranu osobních údajů Slovenské republiky, se sídlem Hraničná 12, 820 07 Bratislava (www.dataprotection.gov.sk, statny.dozor@pdp.gov.sk, +421 / 2 3231 3214). Orgánem dozoru v oblasti ochrany spotřebitele je Slovenská obchodní inspekce, se sídlem Prievozská 32, 827 99 Bratislava (www.soi.sk, ba@soi.sk, 02 / 58 27 21 72).

11.8 S ohledem na způsob uzavírání Kupní smlouvy nebude Kupní smlouva u Prodávajícího zvlášť uložena ani dostupná na vyžádání. VOP budou kdykoli dostupné v E-shopu.

11.9 Tyto VOP jsou zveřejněny na stránce www.babyknihy.cz.

Produkt momentálně není skladem. Po zadání e-mailové adresy Vás budeme informovat, jakmile bude produkt dostupný.
Jméno
Email
Komentář